سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نُرموپاتی؛ گرایشی ناسالم به شبیه دیگران بودن


 

  • نُرموپاتی؛ گرایشی ناسالم به شبیه دیگران بودن

    915267

    20 مهر 1398 - 08:33

    1762 

    برترین‌ها: ما مجسمه نیستیم و این وظیفه ما نیست که شبیه دیگران باشیم. ویژگی‌های فردی ما منحصربفرد و ارزشمندمان می‌کنند. اما امروزه خیلی از افراد قربانی پدیده‌ای به نام نُرموپاتی (normopathy) هستند.

    انگار نیازی افراطی به شبیه دیگران بودن در تمام سرزمین‌ها و فرهنگ‌ها رو به رشد است. این پدیده مدتهاست که در دنیا وجود دارد و تکنولوژی، شیوه‌ی تفکر و حتی شخصیت ما را تحت تاثیر قرار داده است. وقتی به صفحه کامپیوتر یا موبایل‌مان نگاه می‌کنیم ناگهان با موجی از معیار‌ها و اطلاعات درست و نادرست مواجه می‌شویم که حواس‌مان را به خود مشغول می‌کنند.

    نُرموپاتی، گرایشی ناسالم به شبیه دیگران بودن

    افراد زیادی در اطراف ما هستند که نسبت به هویت خود اطمینانی ندارند و روی شناخت خودشان کار نکرده‌اند و اساسا هدف زندگی‌شان کسب اعتبار اجتماعی است.

    این اشخاص می‌خواهند فردیت خود را نابود کنند تا بتوانند در قالب چیزی که «نُرم» است قرار بگیرند؛ بنابراین حرف‌ها و رفتار‌های دیگران را تقلید می‌کنند یا فکر می‌کنند رسانه‌های اجتماعی به آن‌ها کمک می‌کند به یک تعادل روانی و آرامش برسند.

    بزرگ‌ترین ترس این افراد این است که غیرنرمال باشند. عدم توانایی در جور شدن با قالب‌های ارائه شده، این افراد را به شدت نگران می‌کند. ضمنا اشخاصی که دچار نرموپاتی هستند احساس افسردگی و تهی بودن می‌کنند.

    نرموپاتی وضعیتی ناسالم است

    ما دوست داریم دیگران ما را خاص و منحصربفرد ببینند. اما اغلب در عمل دوست داریم شبیه دیگران باشیم و در قالب چیز‌هایی که نرمال تلقی می‌شود قرار بگیریم؛ بنابراین اگر انتخاب کنیم که باور‌ها و ارزش‌های خودمان را داشته باشیم یا طبق خواست خودمان رفتار کنیم، انگشت نمای دیگران خواهیم شد.

    اما حتما این توصیه‌ی روانشناس‌ها را بار‌ها شنیده‌اید که کلید شادی در این است که یاد بگیریم خودمان باشیم و خود واقعی‌مان را به دنیا نشان بدهیم. ولی دنیا تقریبا همیشه بی‌انصاف است و چه بخواهیم و چه نه، مورد قضاوت و انتقاد قرار می‌گیریم و با سختی‌ها و بی‌عدالتی‌ها مواجه می‌شویم.

    افرادی که دچار نرموپاتی هستند تلاشی برای خود واقعی بودن نمی‌کنند؛ آن‌ها فقط تقلید می‌کنند، اطاعت می‌کنند و تسلیم می‌شوند. این اشخاص بینهایت منفعل‌اند که باعث می‌شود دست به رفتار‌های غیرمنطقی بزنند و فقط برای همین رفتار‌ها ارزش قائل باشند.

    نرموپاتی چگونه تعریف می‌شود

    جویس مک دوگال (Joyce McDougall) یکی از مطرح‌ترین روانشناس‌ها در زمینه‌ی اسکیزوفرنی کودکان، اولین کسی بود که عبارت «normopathy» را عنوان کرد. او از این کلمه برای توصیف «ترس از فردیت» استفاده کرده است.

    نُرموپاتی، گرایشی ناسالم به شبیه دیگران بودن

    • افرادی که دچار نرموپاتی هستند، گرایش مداومی برای تائید شدن از سوی دیگران دارند. این تمایل شدید باعث می‌شود هویت و حتی احترام خود را کنار بگذارند.
    • افراد دچار نرموپاتی تقریبا بدون اینکه متوجه شوند، تصویر اشتباهی از خود ارائه می‌دهند. آن‌ها فقط بر دنیای بیرون تمرکز دارند و زندگی‌شان وابسته به چیزی است که در اطراف‌شان روی می‌دهد. آن‌ها مرتبا به این توجه می‌کنند که دوستان، اجتماع و رسانه‌های اجتماعی چه می‌کنند و چه می‌گویند.
    • برخی از نوجوانان کاملا دنباله رو دیگر افراد هستند و سعی می‌کنند تمام انتخاب‌های‌شان از تیپ و لباس گرفته تا ابزار‌های مورد استفاده، همان‌هایی باشد که دیگران انتخاب می‌کنند.

    نرموپاتی نوعی رنج است. بیشتر اوقات فردِ دچار نرموپاتی احساس گمگشتگی و تهی بودن می‌کند. او کاملا از دنیای هیجانی‌اش قطع ارتباط کرده است، یعنی نمی‌داند چگونه با فرسودگی، ناامیدی و ضعف‌هایش کنار بیاید و بر آن‌ها غلبه کند.

    فرد دچار نرموپاتی اصلا نمی‌داند چگونه در‌ها را به سمت خود ِ درونش باز کند و هرگز کشف نمی‌کند واقعا چه کسی است.

    چه باید کرد؟

    تمرین فردیت، کلید درمان نرموپاتی است. فردِ دچار نرموپاتی کسی است که هویت واقعی‌اش را انکار می‌کند تا خودش را کاملا وقف تقلید‌های بیخود نماید و نهایتا به یک انسان مصنوعی و تهی تبدیل شود. این وضعیت دردناک و رنج آور بوده و نارضایتی به همراه دارد.

    وقتی فرد دچار نرموپاتی بالاخره متوجه می‌شود که در حال رنج کشیدن است احساس می‌کند ملزم است که کمک بخواهد و شروع به کشف خود می‌کند تا بتواند اعتماد بنفس و هویت از دست رفته‌اش را بازبیابد. در این زمان است که فرد بالاخره از خواب بیدار می‌شود و می‌تواند آنطوری که واقعا دوست دارد زندگی کند. چنین افرادی بعد از این پروسه‌ی رنج آور و طولانی در نهایت تجربه می‌کنند که هیچ چیزی غیرنرمال‌تر از وسواس نشان دادن برای طبق نُرم بودن نیست!

    منبع: exploringyourmind




قیمت هایفو (لیفت صورت و ابرو)


 

  • قیمت هایفو (لیفت صورت و ابرو)

    729482

    29 مهر 1398 - 17:47

    115002 

    قیمت هایفو (لیفت صورت و ابرو)
    برترین‌ها:
    پیری فرآیندی است که برای هرکسی اتفاق می‌افتد و نمی‌شود از آن فرار کرد ولی راهکارهایی هست که به کمک آن‌ها می‌توان این فرآیند را به تعویق انداخت و اثرات آن را پنهان کرد.

    داشتن پوست شاداب و شفاف و جوان آرزوی هر فردی است. به‌خصوص خانم‌ها که به ظاهر خود بیشتر اهمیت می‌دهند. امروزه با وجود عمل‌های جراحی زیبایی جای نگرانی نیست و هرکسی می‌تواند در سنین بالا هم پوستی جوان و شاداب داشته باشد.

    قیمت هایفو (لیفت صورت و ابرو)

    لیفت صورت یکی از روش‌های جوانسازی صورت است که در حال حاضر پیشرفته‌ترین مدل آن عمل «هایفو» است.

    در عمل هایفو لیفت صورت بدون عمل جراحی و درد انجام می‌شود. در این عمل، پوست صورت و گردن کشیده و عمل کلاژن‌سازی در پوست انجام می‌شود که همین کار باعث جوان‌سازی پوست خواهد شد.

    طریقه انجام هایفوتراپی چگونه است؟

    شخص به آرامی روی صندلی می‌نشیند و پزشک بطور تقریبی کمتر از یک ساعت دسته دستگاه (پروپ) هایفو (HIFU) را درست مثل سونوگرافی معمولی به آرامی روی پوست صورت در جهت‌های خاص روی صورت بیمار حرکت می‌دهد. در واقع در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند(مافوق صوت) استفاده می شود، این امواج با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته در نقطه ای از عمق دلخواه متمرکز شده و تابانده می شود.

    قیمت هایفو (لیفت صورت و ابرو)

    با تابانیدن این امواج ، در نقطه‌ی مورد هدف گرمای موضعی ایجاد می شود و با نفوذ این امواج به بافت زیرین کلاژن های قدیمی تخریب شده ، کلاژن های جدیدی تولید می شود. چون این تکنیک درد غیر قابل تحملی ندارد هیچ نیازی به بیهوشی و بی حسی ندارد و حتی نیاز به مالیدن کرم‌های موضعی بی حسی نمی‌باشد. نکته قابل توجه اینجاست که بلافاصله بعد از اتمام هایفوتراپی شخص بطور واضح لیفت صورت خود را حس می‌کند که به این نتایج، نتایج سریع الاثر هایفو (HIFU) می‌گوییم.

     

    مزایای هایفو HIFU:

    1. بدون جراحی می‌باشد در نتیجه عوارض جراحی مثل کبودی و خونریزی و … را ندارد.

    2. فقط در یک جلسه انجام می‌شود.

    3. نتایج ماندگار دارد.

    4. درد ندارد. (چون درد غیر تحملی ندارد پس حتی نیاز به بی حسی موضعی هم ندارد)

    5. نیاز به بستری ندارد. (بصورت سرپایی انجام می‌شود)

    6. روشی بی خطر و ایمن برای انسان می‌باشد، چون هیچ نوع اشعه‌ای ندارد.

    7. هیچ نوع عارضه پوستی مثل لک و زخم و … روی پوست ایجاد نمی‌کند.

    قیمت هایفو (لیفت صورت و ابرو)

    نتایج و اثرات هایفوتراپی:

    1. لیفت (بالا کشیدن ابروها)

    2. رفع افتادگی پلک بالا

    3. رفع چروک‌های کناره‌های خارجی چشم‌ها (چین‌های پنجه کلاغی)

    4. لیفت گونه‌ها

    5. کم شدن عمق خطوط خنده و گریه (رفع افتادگی گوشه‌های لب ها)

    6. رفع افتادگی‌های زیر چانه (رفع افتادگی پایین صورت)

    7. رفع غبغب

    8. رفع چین و چروک‌های صورت و بالا گردن

    9. سفت و محکم شدن پوست صورت

    یک جلسه هایفوتراپی چه قدرت زمانی طول می‌کشد؟

    یک جلسه هایفوتراپی بسته به میران افتادگی صورت بطور تقریبی کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد زمان نیاز دارد.

    قیمت هایفو (لیفت صورت و ابرو)

    چه موقع اثرات و نتایج هایفوتراپی را می‌بینیم؟

    دقیقا درست بلافاصله بعد از اتمام جلسه‌ی هایفوتراپی، شخص به طور واضح و مشهود لیفت صورت خود را حس می‌کند که به این اثرات، نتایج سریع الثر هایفوتراپی می‌گویند. (توجه: به طور متداول ابتدا یک نیمه صورت را هایفو می‌کنیم و آینه را به دست شخص می‌دهیم به طوری که فرد لیفتینگ آن نیمه صورت (مثل بالا رفتن ابرو، رفع افتادگی پلک و…) را در مقایسه با نیمه‌ی دیگر صورت آشکارا می‌بیند.)

    اما هایفو علاوه بر این نتایج سریع ااثر، نتایج دیررسی هم دارد. نتایج تاخیری هایفوتراپی تا حدود 3 ماه ادامه دارد و تا 6 ماه بعد کامل می‌شود.

     آیا قبل از انجام هایفو تراپی شخص باید کار خاصی انجام دهد؟

    خیر، هیچ کار خاصی لازم نیست انجام شود.

     آیا بعد از هایفوتراپی عوارض مثل لک یا زخم روی سطح پوست ایجاد می‌شود؟

    خیر، بزرگترین افتخار تکنولوژی هایفو (HIFU) این است که بدون اینکه هیچ آسیبی و عارضه‌ای مثل لک و زخم و … در سطح پوست ایجاد کند تنها روی لایه‌های زیرین پوست تاثیر می‌گذارد و باعث لیفت صورت و جوانسازی و افزایش قوام پوست می‌شود.

    آیا برای انجام هایفو (HIFU) سن خاصی لازم است؟

    خیر، برای استفادهاز هایفو (HIFU) اصلا نیاز به سن خاصی نیست بلکه با نظر پزشک بسته به نیاز شخص در جوانان و در افراد مسن هم می‌توان از هایفوتراپی استفاده کرد.

     آیا روش هایفو (HIFU) ماندگار است؟

    بله، اما میزان ماندگاری آن بسته به 1- سن شخص 2- جنسیت فرد 3- میزان افتادگی و شلی پوست فرد متفاوت است. البته بطور تقریبی می‌توان گفت: نتایج هایفو حدودا تا 2 سال ماندگار است، ولی اگر شخص بخواهد نتایج و اثرات ماندگارتری و دائمی‌تری از آن بگیرید با توجه به درجه افتادگی پوست که توسط پزشک شخص تعیین می‌شود با فواصل زمانی خاص تکرار شود.

    ما به شما مجهزترین کلینیک در غرب تهران با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان را معرفی می‌کنیم.

    کلینیک زیبایی آنیل تنها نماینده Promoitalia در ایران

    همه چیز درباره پروتز سینه

    جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید.

    anylclinic.com

    همه چیز درباره پروتز سینه

    جهت مشاهده نمونه‌های انجام شده به صفحه اینستاگرام مراجعه نمایید.

    promoitalia.tehran@

    همه چیز درباره پروتز سینه

    همین حالا با ما تماس بگیرید.

    021-44027503

    021-44027589

    همه چیز درباره پروتز سینه

    فلکه دوم صادقیه، ابتدای آیت الله کاشانی، نرسیده به پمپ بنزین، روبروی شیرینی فروشی تامای، پلاک 118، طبقه سوم، واحد 6




کدام کم ضررتر است، قهوه یا چای؟


 

  • کدام کم ضررتر است، قهوه یا چای؟
    آفتاب‌‌نیوز :

    در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

    چای یا قهوه؟

    چای و قهوه هر دو دارای آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از بدن در برابر انواع صدمات محافظت خواهند کرد. البته این دو ضررهایی را هم برای بدن دارند. مصرف تیانین همراه با کافئین، موجب حفظ هوشیاری، تمرکز و توجه خواهد شد. طبق مطالعات، مصرف کافئین به افراد در سوزاندن کالری کمک خواهند کرد. پس برای لاغری بهترین گزینه قهوه است اما باید به اندازه خورده شود.

    کدام کم ضررتر است، قهوه یا چای؟

    هر دو نوشیدنی می‌توانند موجب آسیب به دندان ها شوند. چای به دلیل نداشتن کافئین زیاد از قهوه بهتر است. هر دو نوشیدنی حاوی انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده هستند. آنها حاوی کافئین، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها با ویژگی های ضد سرطانی هستند. مصرف چای در بهبود سرطان و بیماری قلبی و کاهش وزن موثر است.

    در عین حال، مطالعات مختلف نوشیدن قهوه را به عنوان یک روش بالقوه نه تنها برای مقابله با بیماری پارکینسونو دیابت مفید می دانند. چای و قهوه ، هردو خواص و مضرات خود را دارند. با این حال، چای، انتخابی مناسب‌تر از قهوه است. اما این بدین معنا نیست که در مصرف آن زیاده‌روی کنید. اگر می‌خواهید سالم بمایند، روزانه بیش از دو فنجان چای مصرف نکنید.

    خوراکی های مضر برای صبحانه

    خوردن صبحانه فوایدی از جمله بالا بردن حافظه، تقویت هوش و تمرکز را به دنبال دارد . صبحانه می تواند از افت قند و فشار خون جلوگیری کند. مهم ترین دلیلی که به خوردن صبحانه تاکید می شود این است که تامین کننده سوخت اصلی بدن است و این وعده غذایی باید به شکلی مناسب تأمین شود تا در وعده های بعدی، افراد بتوانند با تمدید انرژی شان بیشترین بهره وری را برای بدنشان بدست آورند. صبحانه با وجود چنین نقش مهمی وعده غذایی حذف شده خیلی از افراد است.

    مطالعات نشان می دهد خوردن صبحانه موجب افزایش توانایی حل مساله و تمرکز بیشتر در فرد می شود، اما باید از خوردن موادی مانند غلات بدون سبوس و غلات شیرین شده در وعده صبحگاهی پرهیز شود. ماست بدون چربی، یک لیوان آب میوه، قهوه شیرین ،دونات، نان شیرینی حلقوی و سوسیس و پنکیک هم نباید مصرف شوند.

    تاثیر شگفت انگیز تخم مرغ در پیشگیری از برخی سرطان‌ها

    مصرف تخم مرغ در یک وعده غذایی با کاهش مصرف غذا در وعده های بعدی همراه بوده و تخم مرغ حاوی یکی از کاملترین و با اهمیت ترین پروتئینها است .کولین موجود در تخم مرغ بر روی عملکرد مغز و سیستم اعصاب و سلامت قلب و عروق اثر مثبتی داشته و حتی در پیشگیری از برخی از سرطانها اثرات خوبی دارد.

    مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ با تامین مقادیر کافی کولین همراه با مصرف میوه و سبزی مناسب احتمال بروز سرطان سینهرا تا 80 درصد کاهش می دهد. آنتی اکسیدانهای لوتئین و زیگزانتین موجود در این ماده غذایی پرکاربرد نیز در تقویت سلامت بینایی و تاخیر تغییرات سالمندی اثر چشمگیری داشته و نیز در کاهش میزان بروز بیماریهای قلبی - عروقی و سرطان نقش ایفا خواهد کرد.

    خواص سیب زمینی

    اگر هنگام درست کردن سیب‌زمینی آب‌پز، ابتدا اجازه دهید آب جوش بیاید، سپس سیب‌زمینی ها را به آن اضافه کنید ؛ ویتامین‌های سیب زمینی حفظ خواهند شد و از بین نمی روند. مصرف سیب زمینی به اندازه مناسب می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. مصرف سیب زمینی در قالب یک رژیم غذایی متعادل می تواند به ایجاد حس سیری کمک کند.

    برای افرادی که همواره اشتها دارند، سیب زمینی می تواند منبع خوب غذایی برای کمک به کاهش اشتها در آنها باشد. البته به خاطر میزان فیبر بالا ، به بدن در هضم غذا هم کمک خواهد کرد. بخصوص در مورد سیب زمینی شیرین، فیبر محلول در آن می تواند روند هضم را کم کند و به کاهش وزن کمک خواهد کرد.




درمان سرفه با فلفل سیاه، میخک و زنجبیل


 

  • درمان سرفه با فلفل سیاه، میخک و زنجبیل

    اگر این روش خانگی درمان سرفه را امتحان کردید و علائمتان بعد از چند روز از بین نرفت، با پزشکتان تماس بگیرید. ممکن است مشکل پیچیده‌تری وجود داشته باشد که نیاز به درمان خاصی دارد.
    در این مطلب، ما یک درمان بسیار مؤثر برای از بین رفتن سرفه را نشان می‌دهیم که برای تهیه‌ی آن فقط به چند ماده نیاز است. البته خوب است این را بدانید که اگرچه سرفه‌ها بسیار شایع هستند؛ اما شناخت علل مختلف آن برای این که بدانیم چگونه آن‌ها را درمان کنیم مهم است.

    اگر احساس بیماری می‌کنید، ممکن است نخواهید خوددرمانی کنید و این بسیار خوب است. اولین و مهم‌ترین کار هنگام ابتلا به بیماری مراجعه به پزشک و دریافت توصیه‌های اوست. با این حال، شما همچنین می‌توانید برخی از علائم خود را به طور طبیعی تسکین داده و از عوارض احتمالی داروهایی که خودسرانه در منزل استفاده می‌شود، جلوگیری کنید.

    • چرا سرفه می‌کنیم؟

    اول از همه باید بدانیم که سرفه انواع مختلفی دارد.
    ممکن است سرفه علامت بیماری یا مشکلاتی مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفولانزا، واکنش‌های آلرژیک یا دلایل دیگری باشد.
    هنگامی که مجاری هوایی شما ملتهب یا عفونی باشد، می‌تواند شما را به سرفه بیندازد. بسته به اینکه چه عاملی باعث ایجاد سرفه‌هایتان شده، سرفه‌ها می‌تواند خشک یا همراه با خلط باشند.
    معمولاً سرفه‌های خشک در شروع سرماخوردگی یا آنفولانزا اتفاق می‌افتند. بعد از چند روز، ممکن است متوجه خلط شوید. سرفه‌های خلط دار راحت‌تر درمان می‌شوند، و این بدان معنی است که بدن شما از شر مخاط یا مایعاتی که باعث عفونت شده‌اند، خلاص می‌شود.

    فلفل سیاه، میخک و زنجبیل ترکیبات خوبی برای بدنتان هستند و به دلیل خواصی که دارند برای دستگاه تنفسی‌تان فوق‌العاده‌اند. شما می‌توانید با این مواد یک داروی خانگی ساده‌ی ضدسرفه تهیه نمایید. در ادامه ما به شما خواهیم گفت که هر کدام این مواد برای بدن شما چه می‌کنند و چگونه می‌توانند به شما کمک کنند تا حالتان خوب شود.

    فلفل سیاه نوعی ادویه است که به احتمال زیاد از آن برای افزودن طعم به وعده‌های غذایی‌تان استفاده می‌کنید. با این حال، این ادویه‌ی نسبتاً رایج دارای خواص درمانی فوق‌العاده‌ای است که ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید.
    فلفل سیاه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی است. بنابراین، به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری یا معالجه عفونت‌ها کمک می‌کند.

    میخک نیز ادویه‌ای است که اغلب در دسرها و برخی چای‌ها از آن استفاده می‌شود. با توجه به خواص درمانی که دارد به رفع مشکلات معده و هضم غذا کمک می‌کند. این ادویه‌ی نسبتاً شیرین دارای خواص تسکین دهندگی درد، ضدالتهاب، ضدباکتری و ضداسپاسم است. بنابراین، استفاده از آن در درمان سرفه بسیار عالی است.

    زنجبیل بهترین ریشه برای درمان بیماری‌های تنفسی به خصوص گلودرد است؛ اما خواص فوق‌العاده‌ی آن فقط به این بخش از سیستم تنفسی محدود نمی‌شود.
    این ماده دارای خواص خلط‌آوری، ضدالتهابی و آنتی‌بیوتیکی است. به علاوه، التهاب دستگاه تنفسی را تسکین داده و دارای خواص ضداحتقانی است. زنجبیل بوی خوبی دارد و طراوت‌بخش است و به مبارزه با سوزش و تحریکات پوستی کمک می‌کند.

    • چگونگی تهیه‌ی این داروی ضد سرفه

    اجزای تشکیل دهنده:
    ریشه زنجبیل 1 عدد
    دانه درسته فلفل سیاه 3 عدد
    آب یک فنجان (250 میلی‌لیتر)
    میخک 1 قاشق چای‌خوری (4 گرم)
    آب یک عدد لیمو

    • روش آماده‌سازی

    - اول از همه، در یک غذاساز، دانه‌های فلفل را به خوبی آسیاب کنید.

    - سپس در یک قابلمه، میخک‌ها و زنجبیل را در یک فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه آن را از روی حرارت بردارید.

    - بعد، فلفل سیاه را به ترکیب فوق اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید.

    - در آخر، آب لیمو را اضافه کنید.

    این چای را یک یا دو بار در روز بنوشید تا سرفه‌هایتان از بین برود.

    • یک داروی ضدسرفه آسان و مؤثر

    تنها چند روز استفاده از این روش درمانی باعث می‌شود تا سرفه‌تان را فراموش کنید! در این روش خانگی و طبیعی برای درمان سرفه علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ی فلفل سیاه، میخک و زنجبیل تازه، استفاده از لیمو باعث می‌شود مقدار مناسبی ویتامین C دریافت کنید. از آنجایی که این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، برای درمان بیماری‌ها یا شرایط تنفسی ضروری است. به این ترتیب، اگر سرفه از عفونت باشد، لیمو به سرعت روی آن عمل می‌کند.

    در طی چند روز سرفه خود را تسکین داده و با این درمان طبیعی سلامتی خود را بهبود بخشید. به یاد داشته باشید، به محض ظاهر شدن علائم، این چای را بنوشید تا از ظهور عوارض بیماری جلوگیری کنید. استفاده‌ی زودهنگام از این روش درمانی باعث جلوگیری از پیشرفت عفونت می‌شود.
    اگر سرفه شما پس از چند روز استفاده از این درمان خانگی از بین نرفت، با پزشک خود مشورت کنید، زیرا این می‌تواند نشان‌دهنده بیماری پیچیده‌تری باشد. علاوه بر این، باید بدانید که علت سرفه شما چیست؟ حساسیت یا سرفه مزمن؟

    منبع: تبیان




5 راهکار برای سرکوب اضطراب


 

  • 5 راهکار برای سرکوب اضطراب

    healthline: اگر اضطراب قسمتی از زندگی روزمره شما شده، باید به دنبال راهی برای از بین بردن آن بگردید. ممکن است که یک روش ترکیبی مانند گفتار درمانی و مدیتیشن یا از بین بردن عامل به وجود آورنده آن باعث حذف اضطراب از زندگی روزمره تان شود. 

    اگر مطمئن نیستید که از کجا باید شروع کرد، می‌توانید صحبت کردن با یک متخصص سلامت روان را آغاز کنید.

    شناسایی و مدیریت محرک‌ها 

    می‌توان به تنهایی یا با کمک یک درمانگر محرک‌ها را شناخت. بعضی مواقع می‌تواند عوامل مشخصی مانند کافئین، نوشیدن الکل یا استعمال سیگار باشد. مشکلات طولانی مدت مانند شرایط اقتصادی و موقعیت‌های کاری احتیاج به زمان بیشتری برای فهمیدن دارند. هنگامی که محرک‌های خود را کشف کردید باید قرارگرفتن در معرض آن‌ها را محدود کنید و اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید? مانند ترک کردن محیط کار استرس زا، با استفاده از تکنیک‌های دیگر به مقابله با آن بپردازید.

    برخی از محرک‌ها:

    . کار یا محیط کاری استرس‌زا

    . رانندگی یا سفر کردن

    . ژنتیک

    . ترک دارو یا یک درمان

    . اثرات جانبی یک دارو

    . ضربه روحی

    . کافئین

    پذیرفتن درمان شناختی رفتاری (CBT)

    CBT به مردم کمک می‌کند که راه‌های مختلفی برای تفکر و واکنش به موقعیت‌های اضطرابی پیدا کنند. یک درمانگر می‌تواند سبب تغییر در الگوی رفتاری و تفکرهای منفی شود. 

    تغییر در رژیم غذایی

    عوض کردن رژیم غذایی یا مصرف مکمل، قطعا یک روش  بلند مدت است. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی و مکمل‌های خاصی می‌تواند باعث کاهش اضطراب شود که شامل:

    . بادرنجبویه (Dracocephalum)

    . اسیدهای امگا-3

    . آشواگاندها

    . چای سبز

    . ریشه والری

    . شکلات تلخ

    در صورت مصرف داروهای درمانی، قبل از مصرف این داروهای گیاهی با دکتر خود مشورت کنید.

    سالم نگه داشتن بدن و مغز

    ورزش مداوم، مصرف متعادل مواد غذایی، خواب کافی و در ارتباط بودن با افرادی که برایشان اهمیت دارید راههایی برای از بین بردن اضطراب است.
     

    انجام مدیتیشن روزانه 

    انجام درست و کامل مدیتیشن اندکی تمرین و زمان احتیاج دارد. مدیتیشن ذهن هنگامی که به درستی انجام شود می‌تواند به مغز کمک کند تا در هنگام بروز افکار مضطرب کننده، آن‌ها را نادیده بگیرد و سرکوب کند. اگر هم با نشستن مشکل دارید می‌توانید با یوگا شروع کنید.


    2121