سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نابسامانی بازار رب در آذربایجان شرقی


 

  • نابسامانی بازار رب در آذربایجان شرقی

    به گزارش همشهری، مسئولان نظارت و بازرسی سازمان صمت در حالی از لازم الاجرا بودن نرخ اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای رب گوجه فرنگی در بازار از ابتدای مرداد امسال سخن می‌گوید که با گذشت بیش از 2 ماه از آن تاریخ، تاکنون هیچ گزارشی از اقدامات صورت گرفته احتمالی با متخلفان در این زمینه ارایه نشده است، آن هم در حالی که برخی تولیدکنندگان گوجه‌فرنگی قیمت محصولشان را بالاتر از نرخ مصوب شده عرضه می‌کنند و مردم همچنان با گرانی‌ها روبه‌رو هستند.  

    معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در واکنش به نابسامانی در بازار رب گوجه فرنگی و افزایش قیمت غیرمنطقی آن گفت: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر قیمت رب گوجه فرنگی 800 گرمی با قوطی آسان بازشو حدود 165 هزار ریال است. «اسماعیل عطاپور» با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر عدم نظارت بر قیمت رب گوجه فرنگی افزود: این نرخ در حضور نمایندگان واحدهای تولیدی این صنعت و انجمن صنایع کنسرو ایران اتخاذ شده و از ابتدای مرداد سال جاری لازم الاجرا بوده است.  

    وی با اشاره به این که این نرخ در سامانه 124 نیز بارگذاری شده است، اظهار کرد: تولید رب گوجه فرنگی منحصر به قوطی فلزی 800 گرمی نیست و این محصول دارای تنوع تولید با احجام مختلف است. این سازمان نسبت به آنالیز دقیق قیمت کالاهای تولیدی اقدام می‌کند و نتایج آن به کمیسیون تنظیم بازار استان و سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام می‌شود. عطاپور بیان کرد: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان تنها مرجع رسمی و صلاحیتدار تعیین قیمت کالا و خدمات اعم از تولید داخل و وارداتی در کشور هستند.

    بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از سوی کارشناسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت، واحدهای تولید کننده رب گوجه فرنگی استان نیز نسبت به رعایت سقف قیمت تعیین شده اقدام کرده‌اند. این مسئول تاکید کرد: در اغلب موارد موضوع غیرمعقول بودن قیمت‌ها، دلالتی بر گرانفروشی ندارد و علاوه بر ماده اولیه سایر عوامل تولید نیز بر قیمت تمام شده کالا اثر دارد.